Kako do več energije in doseženih ciljev…

Napisal: Rene Škarabot 

02 Dec 

2018 

Se tudi tebi dogaja, da kljub rednemu treningu in urejeni prehrani tvoje počutje in energija še vedno nista tam kjer bi morala biti?

V bistvu je vse skupaj skoraj še slabše kot prej..

Ne počutiš se najbolje, si brez energije, kljub temu da pridno treniraš in paziš na prehrano, rezultati niso taki kot si želiš?

Mogoče tudi tebi manjka majhen košček, ki bo tvojo sestavljanko končno spravila v smiselno celoto.

Da boš vse skupaj bolje razumel/a, te povabim, da greš z mano 18 let nazaj, ko sem se ravno otresel odvečnih kilogramov. Ja, pred tem sem bil bolj podoben figuri na sliki 🙂


In potem ko sem shujšal, sem želel pridobiti nekaj mišične mase, saj si sam sebi nisem bil všeč, ker sem bil preveč koščen (Shujšal sem narobe, kaj pa pri 10ih veš o hujšanju... Poleg maščobnih oblog, sem izgubil skoraj vse mišice).

Kljub temu, da sem veliko telovadil, in dnevno zaužil približno dovolj kalorij, sem bil utrujen, brezvoljen in tudi telesno nisem bil niti približno kjer sem želel.

Nikakor nisem uspel nase spraviti niti kilograma mišic, kljub vsemu trudu.

Bil sem že na točki obupa, ko sem se le nekega dne poglobil in začel razmišljati, kaj je tisti omejitveni faktor, ki me zaustavlja na poti do mojega cilja.


Prišel sem do zanimivih odgovorov:

  1. 1
    Ok, najprej bo potrebno še bolj urediti prehrano (burek po treningu ni ravno najboljša izbira),
  2. 2
    Treningi so ok, vendar preveč kolesarim in tečem, kar je posledično poleg nizkega kalorijskega vnosa problem, da ne napredujem,
  3. 3
    In stvar, ki me je najbolj presenetila je bila ta, da me pri vsem skupaj najbolj zaustavlja moj um in moji stari vzorci, ki mi mešajo štrene in vedno znova poskrbijo, da se vrnem nazaj v staro - znano stanje.

Moji možgani oz. moja podzavest je bila napolnjena z informacijami:

  • da sem debel,
  • da sem manj vreden,
  • kakšne trebušne mišice, ne pri tebi Rene,
  • moja samozavest je bila nizka…

Skratka, moji možgani so vedno našli način, da so mi na pot podtaknili oviro ob katero sem se spotaknil in padel nazaj.

In najbolj zanimivo je bilo to, da so se te stvari dogajale nezavedno.

Nezavedno sem jedel premalo, ker sem gojil čustvo strahu, da se bom spet zredil. Nezavedno sem preveč telovadil, zaradi strahu, da bi se spet prelevil v Michelin logo.

Moje prepričanje v to, da bom lahko zgradil mišičasto postavo in imel “six-pack”, je bilo tako vedno manjše.. Posledično je zaradi manjšega prepričanja, da bom želeni rezultat res dosegel, avtomatično prišlo do slabše efektivnosti pri treningu, kar je vodilo do slabšega prehranjevanja in do še slabših rezultatov, ki so potem to že tako šibko prepričanje še zbijali.

Bil sem v začaranem krogu..

In sedaj bi te rad povabil, da sam/a pri sebi razmisliš, ali mogoče tudi tebe do tvojih želenih rezultatov zaustavljajo podobna omejujoča prepričanja in negativna čustva.

Kljub temu, da redno telovadiš in se precej v redu prehranjuješ, mogoče nezavedno čez dan narediš precej stvari narobe, ki posledično vplivajo na to, da še vedno nisi kjer bi želel biti.

  • Mogoče nezavedno ne piješ dovolj vode,
  • ne spiš dovolj,
  • mogoče tvoja roka v službi nezavedno izprazni cel paket indijskih oreščkov (jah tudi to se zgodi :)),
  • mogoče tvoji treningi izgledajo bolj treningi depresije kot pa intenzivni treningi, kjer se tvoj um sprosti.

In ne razumi me narobe, vse to se dogaja pri večini nezavedno.

Kako se rešiti iz teh miselnih situacij, ki nezavedno zaustavljajo tvoj napredek?

Najbrž že veš, da za skoraj vsako težavo obstaja rešitev.

Nič novega kajne..

In ta rešitev je precej enostavna.

V štirih enostavnih korakih bi ti rad pokazal, kako sem jaz te nezavedne igrice moje podzavesti rešil pri sebi in kako lahko s podobnimi prijemi svoje rezultate izboljšaš tudi ti. Mogoče ti bo že en sam korak pomagal do popolne transformacije.

#1 KORAK

Najprej sem zamenjal stare vzorce (da sem prekomeren, da ne morem imeti mišic,..) z novimi, ki so mi bolje služili. Predstavljal sem si sebe, v telesu, ki si ga želim. Namesto, da sem se videl v starem telesu, ki mi ni bilo všeč, sem začel nase projecirati slike fitnes modelov in športnikov, kakršen sem želel postati tudi sam.

Šel sem celo tako daleč, da sem v sobi imel nekaj posterjev, izklesanih teles, ki so ponazarjali mojo sanjsko postavo in me večkrat dnevno opozorili k čemu stremim.

Ko sem nekaj let kasneje dobil telefon z barvnim ekranom, sem si tudi nanj začel prenašati podobne slike. Mogoče bo kdo pomislil, da sem bil obseden, ampak jaz bi temu rekel bolj velika želja.

Kakšna je tvoja velika želja?

Če imaš veliko željo in velike sanje je precej lažje iti v akcijo in garati za rezultate, kot če za vsemi treningi in odrekanjem ni nič drugega kot "to pač moram in komaj čakam da bo konec".

Najprej ti torej priporočam, da svojo podzavest začneš hraniti z drugačnimi mislimi, tako kot sem ti opisal zgoraj, ter da v sebi vzbudiš neko večjo željo, kot samo prisiljeno vadbo.

Lahko si zadaš cilj, da se boš v roku 3h mesecev spravil/a v najboljšo formo življenja, da boš naredil/a 10 dvigov na drogu brez pomoči ali pa, da boš dvignil/a 100, 200, 300kg deadlifta..

Verjemi, podobne odločitve naredijo treninge veliko bolj zanimive 🙂

#2 KORAK

Opredelil sem na katerih čustvih trenutno sloni moje življenje in se odločil, da se jih bom znebil, tako da bom našel protistrup, ki bo to čustvo nevtraliziral.

Tako sem na primer čustvo strahu povozil s pogumom.
(P.S. Pogum ne pomeni, da te ni strah, pomeni samo to, da boš stvar kljub temu, da te je strah to vseeno naredil/a)

In pogum s časom in vadbo postaja vedno močnejši, tako kot mišica. Zato ne ustraši se, če trenutno še ne moreš zbrati dovolj poguma za kakšen večji premik. Začni z manjšimi dejanji in s časom boš dobil/a momentum in z lahkoto boš kos tudi večjim izzivom, ki se ti zdijo sedaj nerešljivi.

In enako velja za ostale čustvene vzorce.

Če se počutiš preobremenjen/a, potem potrebuješ malce več ljubezni oz. podporo.

Ampak ne išči je v drugih..

Najprej jo daj TI!

Bodi ti sprememba, ki jo želiš videti in na ta način se bodo začele tudi stvari okoli tebe spreminjati. In ko boš to naredil/a, se bodo dogodki počasi začeli odvijati v boljšo smer.

#3 KORAK

Postavil sem si cilj, ki ga želim doseči in ga ves čas imel v glavi (tudi s pomočjo posterjev na stenah). Sestavil sem si enostaven plan, kateremu sem sledil iz dneva v dan in stvari s časom prilagajal in izboljševal.

Tu bi rad poudaril največjo napako v katero se večina zaplete in zaradi tega nikoli ne doseže nič odmevnega..

Ne bodi perfekcionist/ka!

Perfekcionizem je eden največjih strupov, ki bo poskrbel, da boš vedno izgubil/a voljo za nadaljnje delo. Če se primerjaš z drugimi ne boš nikoli zadovoljen/na s tem kar imaš oz. kar si naredil/a. Vedno bo nekaj manjkalo, ne bo dovolj dobro narejeno..

Skratka, v idolih išči inspiracijo in motivacijo, ampak ne primerjaj se z njimi.. vsaj na začetku ne, s časom pa lahko začneš tekmovati proti njim.

Če se vrneva nazaj na moj primer..

Ves dan in vsako minuto sem imel v glavi cilj, ki sem ga želel doseči in pridno sem sledil planu.

Uredil sem si prehrano in treninge se dnevno izobraževal in iskal nove metode.

Začel sem z zelo enostavnim planom in ga spotoma nadgrajeval.

#4 KORAK

Boljše navade sem ponavljal iz dneva v dan, dokler jih nisem po določenem obdobju začel delati podzavestno in so postali moji novi (boljši) vzorci, ki so namestili stare, ki mi niso več koristili.

Na ta način sem lahko dosegel velike uspehe, saj sem svoje misli natreniral, da mislijo "izven škatlice" in ne razmišljajo o tem kaj je mogoče in kaj ne. Z odločnostjo in trdim delom je mogoče doseči stvari, ki se ti sedaj zdijo nepredstavljive.

Rene Škarabot kot vegan zasedel drugo mesto na odprtem powerlifterskem tekmovanju, kjer je skupno, v treh dvigih, premaknil več kot 550kg.


Sedaj pa si na vrsti ti.

Vzemi si 20 minut časa, poglej vase, če mogoče tudi tebe do želenih ciljev zaustavljajo kakšne mentalne ovire - omejujoča prepričana ali negativna čustva.

Mogoče pa boš na ta način končno našel/la vzrok, ki onemogoča tvoj napredek. Verjemi, misli imajo velik vpliv na rezultate, ki jih prejemaš.

Lep dan še naprej in se beremo kmalu,
Rene

Deli članek še z ostalimi

Avtor: Rene Škarabot

Sem certificiran osebni fitnes trener, ki se s športom ukvarjam že od malih nog. Kot vegan sem zasedel drugo mesto na odprtem powerlifterskem tekmovanju, ker sem skupno, v treh dvigih, premaknil več kot 550kg. Svoje znanje in bogate izkušnje o športu in veganski prehrani, bom z veseljem prek člankov s tabo delil tudi v prihodnje 🙂 

Zadnje objave

>