Zakaj diete ne delujejo na dolgi rok in kaj deluje

Napisal: Rene Škarabot 

05 Apr 

2019 

Dragi bralec/bralka,

Danes bi se s teboj rad malce pogovoril o modernih dietah in zakaj ne delujejo na dolgi rok. Mislim, da že vsi nekje v sebi vemo, da so te moderne diete le brez-zvezna potrata časa, volje in energije.

Zakaj?

Preprosto zato, ker ne delujejo na dolgi rok. In če se določnega prehranskega režima ne moreš držati na dolgi rok, potem bo situacija vedno enaka kot do sedaj: Huda dieta, trpljenje in odrekanje 3 - 4 mesece, ko pa po tem popustijo zavore, tehtnica v dobrem mesecu pokaže isto ali še višjo številko kot pred dieto.

Nič dobrega kajne?

Zato ostani z mano do konca tega zapisa, kajti pokazal ti bom kakšne napake sem s temi dietami (ki jim večina sledi) počel jaz in kako sem se jih po 15 letih končno rešil, za vedno!

In kar je najboljše, pokazal ti bom, kako se jih lahko za vedno znebiš tudi TI in kljub temu ostaneš v vrhunski formi in si še izboljšaš svoje zdravje!

Sedaj pa bi te povabil, da greš z mano dobrih 18 let nazaj (takrat sem imel šele 10 let).. Bil sem prekomeren in ker nisem več prenesel zbadanja sovrstnikov, sem se odločil, da bom shujšal.

Vsega skupaj sem se lotil na precej čuden način, ampak za svoja leta je bilo še dokaj ok.

Iz svoje prehrane sem izločil vse sladkorje ter zmanjšal vnos ogljikovih hidratov in maščob.
*Enkrat v tistem obdobju so na trg ravno prišli tisti jogurti Vitalinea, ki so vsebovali zelo nizek delež maščobe in kateri so se popolnoma prilegali tej moji čudni dieti.. V tistem obdobju sem jih pojedel kar veliko.

Skratka, nekje v 6 mesecih sem resnično naredil pravo transformacijo, shujšal sem za cca. 18kg.

Na srečo sem toliko vztrajen in trmast, da se nisem čez nekaj mesecev ponovno zredil. Ampak se je ta moja kalvarija diet nadaljevala naprej celih 15 let. Non-stop sem bil na eni izmed diet..

4 - 5 mesecev sem sledil strogemu programu odrekanja, ker je bilo treba za “plažo” imeti trebušne :). Seveda sem imel med samo dieto, tako kot 99% ljudi, ki jim sledi, izpade prenajedanja z nezdravo hrano, kar te diete naredi še bolj nezdrave.

Ko je to mučno obdobje šlo mimo, pa sem se spet zredil (toliko da trebušnih ni bilo več). In to se je ponavljalo vsa leta, dokler nisem pred tremi leti le našel ravnovesja in se rešil teh diet za vedno.

Končno sem si sestavil prehranski načrt, ki mi omogoča, da lahko želeno postavo vzdržujem skozi vse leto.

Poglejva si sedaj, zakaj te moderne diete na dolgi rok, skoraj zagotovo ne bodo delovale niti zate.

#1 Tisto česar ne smeš te najbolj mika

Da si bova na jasnem, za hujšanje je potrebno ustvariti kalorijski deficit. Problem pa nastane, ker večina popularnih diet iz jedilnika črta cel kup živil..

Na koncu pristaneš na tistem piščancu, brokoliju in skuti, vodnih dnevih ali samo na zelenjavnih smoothijih...

Ker pa smo ljudje taki, da si vedno najbolj želimo prav tisto kar je prepovedano, večina te diete ne more držati več kot nekaj mesecev. Po tem obdobju večina nadoknadi še vse za nazaj in se spet zredi.

Seveda je najbolj logično iz jedilnika črtati hranila, ki vsebujejo t.i. "prazne kalorije" (sladkarije, čipsi,...) in ki našemu telesu nič ne koristijo, to pa ne pomeni, da moraš dan za dnem jesti le ena in ista živila.

Ravno to je glavni razlog zakaj diete ne delujejo.

Preveč so enolične in dolgočasne.

#2 Prevelik kalorijski deficit ne pelje v pravo smer

Preveliko zmanjšanje vnosa hrane in posledično kalorij, pripelje do utrujenosti, slabega počutja, živčnosti, anksioznosti, hormonskega neravnovesja in konstantne lakote.

Ravno nasprotno od tega, kar si želiš!

Ogromno ljudi zaradi tako nizkih kalorijskih vnosov razvije motnje hranjenja kot sta anoreksija ali bulimija.

#3 Večina diet je zdravju neprijaznih

Večina, ki se odpravi na dieto, navadno to naredi iz enega samega razloga: "Popraviti" želi zunanji videz (estetiko).

In prav to je tudi razlog zakaj so diete tako nehvaležne zdravju. Ne fokusirajo se na zdravje ampak na estetiko.

Gore mesa, masla, mleka, jajc ne bodo tvojemu zdravju naredile nič dobrega!

Za zdravo hujšanje je potrebno imeti pravo razmerje med makrohranili, pokriti dnevne vrednosti po mikrohranilih, se izogibati nasičenim in trans maščobam ter holesterolu.

In še kot zanimivost: Živalski izdelki vsebujejo nasičene maščobe, holesterol in tudi trans maščobe! Ja, tudi trans in to v kar velikih količinah, a o tem nihče ne govori.. Zanimivo kajne?

#4 Dolgoročnost tu ne pride v poštev

Dolgoročnost je pot do uspeha, sreče in želene postave, česar pa diete ne omogočajo.

Diete so narejene za ekspresno izgubo maščobe v dveh mesecih.

In mislim, da ga ni človeka, ki bi si želel do konca življenja slediti neki popularni dieti in odrekanjem, ki jih le ta prinaša. Še posebej zato, ker obstaja tudi drugi način, ki deluje dolgoročno in je veliko bolj enostaven kot diete.

#5 Obstaja velika verjetnost, da se boš spet zredil/a

In ker je težko ostati zvest določeni dieti dolgoročno, obstaja velika verjetnost, da se boš čez nekaj mesecev spet zredil/a.

In zelo verjetno še bolj kot prej.

Vse to so resne težave vseh diet.

Pa naj bo to dieta brez ogljikovih hidratov, nizko maščobna dieta, presna dieta, itd..

Za izgubo odvečnih kilogramov je konec dneva res važen le kalorijski vnos in ne to, katero hranilo prevladuje.

Ampak..

Ko pa je govora o zdravju in zdravem hujšanju pa je pomembno tudi kaj in koliko česa vnašaš v svoje telo.

Zato razne diete, ki temeljijo na živalskih izdelkih niso zdrave, saj hemsko železo, holesterol, trans in nasičene maščobe iz te hrane, dokazano povzročajo srčno žilne bolezni, bolezni srca, promovirajo nastanek določenih oblik raka in sladkorne bolezni tipa 2. [1][2][3][4][5][6][7][8][9] V skupino nezdravih diet prav tako spadajo razne presne diete, kjer je vnos beljakovin in pogosto tudi maščob prenizek.

Kako potem doseči želeno postavo in zdravje, če diete ne delujejo in niso zdrave?

Najti moraš pravi prehranski načrt, ki ti bo s tabo na dolgi rok in ne samo mesec ali dva.

Mogoče s takim načrtom res ne boš izgubil/a kilogramov tako hitro, kot z eno izmed popularnih diet, bodo pa ti rezultati trajni.

Ta načrt je lahko kakršenkoli želiš. Pozoren/na moraš biti samo na to, da pokriješ vse dnevne potrebe po makro in mikro hranilih, ter da ti ta načrt omogoča dolgoročnost.

Načrt, ki je meni in več kot 450 drugim Slovencem in Slovenkam pomagal do boljšega počutja in izgube kilogramov, je 30 dnevni Enostaven Veganski Prehranski Načrt.

Ta 30 dnevni načrt vsebuje jedilnike za 30 dni, ki ti bodo pomagali izgubiti odvečne kilograme in doseči želeno postavo. Prek 80 različnih veganskih fit jedi, ki so hitro pripravljene in izdelane iz več kot 120 raznolikih veganskih živil, pa bo poskrbelo za dolgoročnost. Na ta način boš prehranskemu načrtu z lahkoto sledil/a več desetletij, prav tako pa lahko pozabiš na strah da bi moral/a jesti le ena in ista živila.

In da boš dobil/a malo predstave o čem govorim, si poglej spodnjo sliko, ki prikazuje le peščico jedi, v katerih boš lahko užival/a v tem prehranskem načrtu.

  • Veganski Fit hamburger
  • Razni Fit "bowli"
  • Veganski tatarski biftek
  • Fit veganska nutella
  • Fit tofujev namaz
  • itd...

V načrtu te čaka kup različnih bowl-ov, fit burgerji, fit nutella in razni drugi slastni namazi. Vsa hrana in jedi so popolnoma brez hemskega železa, holesterola in trans maščob, kar bo zmanjšalo tveganja za nastanek raznih kroničnih obolenj.

Skratka..

Dajem ti besedo, da je ta načrt eden izmed najbolj zdravih in da se ga enostavno ne moreš naveličati.

Če si mnenja, da je to ta slastna pot do tvoje želene postave in boljšega počutja ter da bi tudi sam/a v teh jedeh užival/a in prehranskemu načrtu sledil/a brez težav, potem svoj 30 dnevni Enostavni Veganski Prehranski Načrt naroči s klikom na to povezavo.

Bodi lepo in se beremo kmalu,
Rene



P.S. Še nekaj..

Ta prehranski načrt ni zate če:



#1 Iščeš čudežno tabletko ali program s katerim boš shujšal/a čez noč

Bodimo tukaj iskreni..

Najbrž si že sam/a ugotovila, da čudežna tabletka, čajček, prašek ali čarobna palčka na žalost NE obstaja. Če jo še vedno iščeš, potem ta tečaj ni zate, kajti v njem je ni.


#2 Ne želiš v svojem življenju ničesar spremeniti

Početi iste stvari dan za dnem in pričakovati drugačne rezultate je definicija norosti. To je že zdavnaj pogruntal sam Albert Einstein.

Ne bova sedaj filozofirala o spremembah ter zakaj so te pomembne... To itak veš že sam/a.

Dejstvo je samo to, da kdor si v življenju ne želi sprememb in se jih izogiba, bo vedno ostal tam kjer je.


#3 Če v svojem življenju želiš stres in skrbi

Hitre spremembe načina prehranjevanja in velik kalorijski deficit povzročajo velik stres na telo in psiho.

Če se torej nočeš vsako leto znajti v isti zanki stresa in skrbi ter namesto tega raje pogledati dolgoročno in zakorakati po poti uspeha, potem potrebuješ pravi načrt. Svojega lahko dobiš tukaj.

Deli članek še z ostalimi

Avtor: Rene Škarabot

Sem certificiran osebni fitnes trener, ki se s športom ukvarjam že od malih nog. Kot vegan sem zasedel drugo mesto na odprtem powerlifterskem tekmovanju, ker sem skupno, v treh dvigih, premaknil več kot 550kg. Svoje znanje in bogate izkušnje o športu in veganski prehrani, bom z veseljem prek člankov s tabo delil tudi v prihodnje 🙂 

Viri (raziskave)

[1] Relation Between Progression and Regression of Atherosclerotic Left Main Coronary Artery Disease and Serum Cholesterol Levels as Assessed With Serial Long-Term (≥12 Months) Follow-Up Intravascular Ultrasound, Clemens von Birgelen , Marc Hartmann , Gary S. Mintz , Dietrich Baumgart , Axel Schmermund , and Raimund Erbel, Circulation. 2003;108:2757–2762
[2] Facts and principles learned at the 39th Annual Williamsburg Conference on Heart Disease, Mina M. Benjamin and William C. Roberts, MD, Proc (Bayl Univ Med Cent). 2013 Apr; 26(2): 124–136.
[3] Consumption of eggs with meals increases the susceptibility of human plasma and low-density lipoprotein to lipid peroxidation., Levy Y, Maor I, Presser D, Aviram M., Ann Nutr Metab. 1996;40(5):243-51.
[4] Dietary cholesterol increases the susceptibility of low density lipoprotein to oxidative modification., Schwab US, Ausman LM, Vogel S, Li Z, Lammi-Keefe CJ, Goldin BR, Ordovas JM, Schaefer EJ, Lichtenstein AH., Atherosclerosis. 2000 Mar;149(1):83-90.
[5] Sequence variations in PCSK9, low LDL, and protection against coronary heart disease., Cohen JC, Boerwinkle E, Mosley TH Jr, Hobbs HH., N Engl J Med. 2006 Mar 23;354(12):1264-72.
[6] Twenty questions on atherosclerosis, William C. Roberts, MD, Proc (Bayl Univ Med Cent). 2000 Apr; 13(2): 139–143.
[7] Dietary Fats and Cardiovascular Disease: A Presidential Advisory From the American Heart Association, Frank M. Sacks , Alice H. Lichtenstein , Jason H.Y. Wu , Lawrence J. Appel , Mark A. Creager , Penny M. Kris-Etherton , Michael Miller , Eric B. Rimm , Lawrence L. Rudel , Jennifer G. Robinson , Neil J. Stone , and Linda V. Van Horn, Circulation. 2017;136:e1–e23
[8] Reduction in saturated fat intake for cardiovascular disease., Hooper L, Martin N, Abdelhamid A, Davey Smith G., Cochrane Database Syst Rev. 2015 Jun 10;(6):CD011737. doi: 10.1002/14651858.CD011737.
[9] Red Meat Consumption and Mortality: Results from Two Prospective Cohort Studies, An Pan, PhD, Qi Sun, MD, ScD, Adam M. Bernstein, MD, ScD, Matthias B. Schulze, DrPH, JoAnn E. Manson, MD, DrPH, Meir J. Stampfer, MD, DrPH, Walter C. Willett, MD, DrPH, and Frank B. Hu, MD, PhD, 2012 Mar 12. doi: 10.1001/archinternmed.2011.2287

Zadnje objave

>