Kaj vegani sploh jedo?

Napisal: Rene Škarabot 

23 Sep 

2018 

Če bereš ta zapis, obstaja velika možnost, da se z veganstvom šele spogleduješ in še ne veš kaj točno kot vegan/ka jesti..

Naj ugibam.. Najbrž si do sedaj slišal/a, da vegani jedo samo solato in travo..

Najbrž nisem ustrelil dosti mimo kajne?

In tudi če si podobnega mišljenja, te popolnoma razumem. Tudi sam sem bil, ko sem se začel spogledovati z vegansko prehrano. Predvsem zato, ker je moj jedilnik takrat temeljil na živalski hrani. Dnevno sem pojedel okrog 0.5kg mesa, 250g skute, 5 - 7 jajc, mleko,...

Skratka..

Tipična bilderska prehrana.

A ko sem se malce bolj poglobil, sem videl, da stvar sploh ni tako kritična, kot se na prvi pogled zdi. V bistvu ti ob prehodu na vegansko prehrano ostane večina hrane, izločiti moraš le tisto peščico živil, ki so živalskega izvora.

Je pa res, da danes pri večini prevladuje hrana živalskega izvora in da si vsakdana brez jogurta, jajc in salame sploh ne predstavlja. To pa ne pomeni, da vegani zaradi tega nimamo kaj jesti. Samo tako mimogrede.. Vsa prej našteta živalska hrana obstaja tudi v veganski verziji 😉

Svet se danes vrti samo okoli mlečnih izdelkov, mesa in jajc.. To je jasno razvidno tudi iz reklam na TV. Saj si najbrž že opazil/a, kakšne reklame se vrtijo na TV.

A promovirajo brokoli, ananas, tofu, stročnice?

Kje pa.. 95% časa se vrtijo samo živalska živila (mleko, sir, meso, jajca,...).

Logično je, da večina po tako uspešnih marketinških kampanjah, kot jih imajo mlečna, mesna in jajčna industrija ne more razumeti, kaj vegani sploh jemo, če iz svojega jedilnika črtamo vse živalske produkte.

Kaj potem sploh ostane?!

Celosten pester seznam jedi, bi ti z Gallo rada zaupala v spodnjem videu.
(P.S: najverjetneje se boš ob gledanju videa precej nasmejal/a)

Če pa raje bereš, pa sva vso hrano omenjeno v videu tudi spodaj naštela.

Veganska hrana po kategorijah

Če pa raje bereš, pa sva vso hrano omenjeno v videu tudi spodaj naštela.

  • Žita
  • Stročnice
  • Sadje
  • Zelenjava
  • Glive
  • Alge
  • Vitamin B12

Veganska živila

Testenine (skoraj vse so brez jajc)

Riž

Kruh (skoraj ves je brez jajc in mleka)

Bulgur

Kuskus

Ješprenj

Koruza

Oves

Sojina zrna

Fižol

Grah

Tofu

Sejtan

Tempeh

Leča

Riževo mleko

Sojino mleko

Ovseno mleko

Beljakovinski kruh

Kokosovo mleko

Oreščki

Sojini jogurti

Beljakovinske testenine

Vsa zelenjava

Gobe

Alge

Veganske salame

Veganski nugget-i

Veganski zrezki

Veganski burgerji

Veganski burek

Črna čokolada

Veganske tortice

Veganski krofi

Veganska nutella

Veganski biškoti

In tako dalje..

Seznam je še precej daljši.

Za konec pa bi rad poudaril, da je veganska hrana primerna tudi za športnike. Če te zanima, kako se sam prehranjujem si lahko blog s primerom mojega jedilnika prebereš tukaj.

Če pa si želiš na veganstvo preiti “Like a Boss” in se tako znebiti vseh dilem, vprašanj in ugibanj, potem sva z Gallo zate sestavila prav poseben paket priročnikov o veganski prehrani, ki vsebuje vse kar potrebuješ, da še danes postaneš vegan/ka.

Zagotoviš si ga lahko s klikom na spodnji gumb.

Deli članek še z ostalimi

Avtor: Rene Škarabot

Sem certificiran osebni fitnes trener, ki se s športom ukvarjam že od malih nog. Kot vegan sem zasedel drugo mesto na odprtem powerlifterskem tekmovanju, ker sem skupno, v treh dvigih, premaknil več kot 550kg. Svoje znanje in bogate izkušnje o športu in veganski prehrani, bom z veseljem prek člankov s tabo delil tudi v prihodnje 🙂 

Zadnje objave

>